פתחנו את חודש המודעות על ההיסטוריה של מאבק הנשים לזכויות אדם, בארוע אלגנטי בסינמה סיטי גלילות בהקרנה של הסרט ״אשה עובדת״ מלווה בפאנל אותו הנחתי עם לירון שלוש וענבל אורפז.

הקולנוע הוא כלי לעיצוב מודעות. במשך השנים האחרונות הרציתי על תפקיד הקולנוע בקיבוע דימוי האישה כחפץ מיני, ככלבה, כטיפשה וכקריקטורה. הקולנע כסוכן מודעות יכול גם לשנות את זה. הסרט ״אישה עובדת״ בבימויה של מיכל אביעד ומשחק מעולה של לירון בן שלוש, אושרי כהן ומנשה נוי עושה את זה. הסרט מפגיש אותנו עם אישה אמיתית, אמא לשלושה ילדים שמנסה לפרנס את משפחתה וחווה פלישה למרחב האישי שלה על ידי הבוס שלה שלא מפסיק לעגוב עליה. לירון: ״ההכנה לתפקיד ארכה כתשעה חודשים, ממש לידה. הרבה חזרות, נפגשתי עם הרבה נשים שסיפרו לי איך הן הרגישו״. לירון מצליחה להעביר לנו דרך אורנה (הדמות בסרט) בצורה מצמררת איך זה מרגיש לעבור הטרדה מינית בעבודה.

במאית מיכל אביעד

במאית הסרט מיכל אביעד שהגיעה להקרנה בהפתעה הצטרפה לשיחה: ״מיטו הוא על נשים שרואים אותן: שחקניות ונשות תקשורת. הסרט מספר את סיפורן של אלפי נשים עובדות כמו: מלצריות, פקידות, עו״ד, עובדות בעולם הבניה (שהוא מאד גברי) שהן שקופות! הן עוברות הטרדות ונאלצות לדחוק כדי לשרוד״.

אילנה שושן, לירון שלוש וענבל אורפז

ענבל אורפז סיפרה לנו מה נשים בעולם הייטק חוות:״עולם שנתפס כעולם מודרני וליברלי״. תודה למיכל אביעד שעשתה את הסרט ומספרת את הסיפור בצורה כל כך מושלמת.

הסרט עוסק בחוויה של האישה שמנסה לשמור על החיים שלה, לפרנס את משפחתה ומישהו שם פשוט לא רואה אותה. הבוס שלה רואה רק מה הוא יכול לקחת ממנה. את הזמן שלה (בשיחות עבודה עד 10 בלילה שהן שעות המשפחה שלה) את הכישרון שלה, את היופי שלה, את הגוף שלה את הנשמה שלה. הוא אפילו מסרב לתת לה מכתב המלצה כדי שתוכל לעבוד במקום אחר.

הגיעו לארוע, שולה אגמי הממונה של יועצות לקידום מעמד האישה בשילטון המקומי, דר. גלית רנד עיריית חיפה, מנהיגות מעגל נשים וטנג׳ט מכל הארץ, מירית הרצפלד מהנהלת שדולת הנשים, אל״מ במיל רונית לב, עיתונאיות ובולגריות, ובן זוגי החביב נמרוד שהיה אחד מבן שני הגברים בקהל. מקווה לראות יותר גברים בהקרנות הבאות, מאחר שאני מאמינה שלגברים אכפת שהנשים שלהן והבנות שלהן תהיינה בסביבת עבודה בטוחה ומכבדת.

פאנל ״אשה עובדת״ סינמה סיטי מרץ 1 2019
טרלייר ״אישה עובדת״ בקולנוע ביוני 2019