את המשפט הזה למדתי פעם מאיש עסקים קנדי, אותו פגשתי בחופשה עם משפחתי והוא ומשפחת הצטרפו אלינו. הוא סיפר לנו איך הוא בנה את עסקיו – כשהוא נכנס לעסק חדש או כעניין אותו משהו הוא תמיד אמר לעצמו: "אני לא יודע אבל I'll make it my bu to know וזה אומר שלגבי כל דבר ובמיוחד עסקים, אנחנו צריכות קודם כל לדעת את כל הפרטים. קודם הראייה הכוללת של הדברים ולדעת את הפרטים הקטנים של כל דבר הם שנותנים לנו את התמונה הגדולה ובסיס לכל עסק טוב.

ישנן הרבה נשים שכספים, בנק, משכנתא וכד' לא מעניינים אותן ומשאירות את זה לטיפולו של הבעל בתירוץ שאינן מבינות בזה. יש לדעת שזה לא אומר שהוא יודע יותר טוב והוא גם יכול לעשות טעויות, נכון?. לצערי, נשים נכנסות למערכות יחסים ומאותו רגע הן ״לא מבינות בכסף יותר״. נשים שניהלו את חשבונות הבנק שלהן באופן עצמאי עד לרגע שהתחתנו ומאותו רגע הן נכנעות לסטריאוטיפ שהן לא מבינות בכסף והופכות עצמן  לתלויות בבעל כלכלית ואם יש או אין כסף זו לא הבעיה שלהן.

הרבה פעמים זה הופך לבעיה שלהן ובמקרים מסוימים לבעיה גדולה מאוד.

אני מכירה נשים מקרוב, שבגיל 50 איבדו את הבית שלהן בגלל ניהול כושל של התקציב המשפחתי ואלו נשים שהגיעו עם כסף לנישואין או עבדו במשך הנישואין.  כשהיה להן כסף הן בזבזו בקזינו או בחנויות יוקרה כשהבעל נותן לה את ההרגשה שהכל בסדר. לצערי, כשזה מגיע לידי גירושין פתאום הן מגלות כמה חובות יש להן על הראש ואם הן רוצות להתגרש זה חוב שהולך איתן. 

אל תסמכי על אף אחד ויחד עם זאת אל תתביישי גם לקחת עצה ויותר מזה פגישה עם אנשי מקצוע מומחים שיעזרו לך לראות את התמונה בבירור. קבעי פגישה עם יועץ ההשקעות בבנק, לבשי חליפה טובה והיי פתוחה לקבל את עצותיו. אין צורך לשחק אותה שאת יודעת.

כמו כן פגישה עם רואה/ת חשבון גם היא לא תזיק. שאלי אותה את כל השאלות, האחריות בסוף היום היא שלך שלך, אי ידיעה לא תפתור אותך מלשלם על טעות.  

השארת תגובה