סודה, האם ידעת למה מכירה של סודה נאסרה בבתי הספר בארהב?

למרות ההכנסות הגבוהות ממהמכירות של המשקאות המוגזים בבתי הספר בארהב, ואפילו  מספר בתי ספר באנגליה נאסרה מכירה של משקאות מוגזים במכונות בתחום בתי הספר.

ישנם אנשים ששותים סודה כאילו שזה מים, וישנם אפילו אנשים ששותים סודה במקום מים. נכון שהמרכיב הבסיסי והעיקרי של סודה הוא מים, אבל הסודה מכילה גם מרכיבים אחרים שהם רעילים ומזיקים לגופנו. צריכת סודה מסוכנת במיוחד לבריאות של הילדים. מאחר וילדים החליפו את שתיית מיץ התפוזים והחלב שעשיר בסידן בשתיית סודה שהורסת את הסידן בגוף הנזק הוא כפול, גם אין צריכה של סידן וגם נגרם נזק לעצמות שמתבטא בגיל מבוגר יותר.

מחקר שערכו באוניברסיטת  הווארד שבדק את הקשר בין שתיית קולה לבין יציבות העצמות בבנות שעסקו בספורט אטלטי (ספורט נמרץ)  גילה  נתון מדאיג במיוחד:

המחקר מצא שבקבוצת בנותבנות גיל  12-15 – גיל ההתבגרות שעסקו בפעילות ספורטיבית בצירוף עם שתיית קולה אחוז שבירת העצמות אצלן היה גבוהה פי 5  מקבוצת אותו גיל שעסקו בספורט אך נמנעו משתיית קולה. "יש השפעה וקשר ישיר  בין שמירת מסת העצמות בגיל ההתבגרות לבין מסת העצמות לאחר גמר הווסת, לכן לרמת צריכת הסודה בגיל ההתבגרות יכולה להיות השפעה שלילית לטווך הארוך.

חשיבותו של הסידן בגוף דרוש במיוחד עבור נשים  הרות, הן  צריכות לצרוך כמות מספיקה של סידן עבורן וגם עבור העובר לשם בניית עצמות העובר.

כיצד הסודה מפריעה לכך זה?

ממחקרים שנעשו  הסתבר שהסודה (או כפי שנקראמשקה מוגז (פחמן) עדין)מכילה כמות גדולה של זרחן המפריע בתהליך ספיגת הסידן בגוף. ההשלכות להפרעות חוזרות בתהליך ספיגת הסידן הינה פגיעה בצפיפות העצםוהיווצרות שברים בגיל יותר מתקדם כתוצאה מעצמות "אווריריות".

זקוקים לעוד סיבות:

פחית אחת של סודה מכילה 10 כפיות סוכר, 150 קלוריות, 30-55 מ"ג קפאין,  הרבה צבע מאכל מלאכותי וסולפיד. יצרני המשקאות הקלים הם הצרכנים הגדולים של סוכר מזוקק בארה"ב

הסוכר: imagesהוכח שסוכר מעלה את רמת פעילות האינסוליןרמת סוכר גבוהה מובילה  לסכרת, לעודף משקל, לחץ דם גבוה, לקולסטרול, למחלות לב, דלדול עצמות, עששת השיניים, עייפות.

החומצה הזרחנית (שנמצאת בעוד מיני מזונות) גם מנטרלת את הידרוכלוריד בקיבה העוזר למערכת העיכול בפירוק המזון ובכך מפריעה לספיגה טובה יותר של מרכיבי המזון בגוף.

ובכןלעיתים הבעיות הרפואיות שלנו אינן נגרמות מעצמן, אלא אנו מעודדים את המחלות והחולי כל יום טיפין טיפין  בכך שאנו לא מונעים את הגורם להן. אנו יודעים יותר אבל אנו משלים ומרמים את עצמנו,  אבל את הגוף ותאי הגוף אי אפשר לרמות . הגוף בנוי ומתוכנת לפרק ולהרכיב חומרים מסויימים, בדיוק כמו הרכב שלך. תני לו דלק אחר הוא ישתנק וידום.

אני מקווה שבפעם הבאה שאתם בוחרים לקנות פחית של סודה חשבו על המרכיבים ועל איכות ותוחלת החיים שאתם רוצים לכם, לילדכם ולילדי ילדכם.

אצלי בבית לא החזקתי ולא מחזיקה משקאות מוגזים כמו קולה. לאורחים שלנו מהארץ תמיד היתה בעיה עם זה:) אבל לי זה חסך וויכוחים עם הילדים. כשלילדים שלי לא היתה אופציה לשתות מתוק הם פיתחו הרגל לשתות מים. יחד עם זאת כשהתבגרו והחלו לבחור לשתות קולה שוב ושוב יידעתי אותם מה באמת הם בוחרים להכניס לגוף כשהם שותים פחית של קולה או משקה "מרענן״ דומה.

 בגיל עשרה הם כבר בוחרים מה להכניס לפה. אתם מכירים בן עשרה שלא אוהב את עצמו?  הם צריכים לדעת לא רק שזה מזיק להם אלה גם למה ואיך. וכמובן שעלינו להיות דוגמא, ולא להציע סודה כשהם צמאים .

מדינות מעבירות חוקים ומטילות מס על פחיות הסודה.

קליפורניה העבירה חוק שמטיל מס על פחיות סודה כבר  ב 2014.

http://time.com/4567888/soda-taxes-pass/

השארת תגובה